18 Januari, 2012

Kereta Akhirat ?

Wow...mana mau TEBAS cari duit..
nak beli mcm ni..

Semak..Semak..lihat pun jadi lee.




1.  Bugatti Veyron Super Sports
Harga cuma $ 2.4 juta jee

Yg terpantas memecut 0-60 hanya dlm 2.5 saat
Kelajuan hingga 267 mph








Harga $1,850,000.00
Kuasa pecutan 0-60 dlm 3.4 saat.
Kelajuan hingga 217 mph.






3.  Koenigsegg Agera R
Harga cuma $1,600,000.00
Pecutan 0-60 mph dlm 2.8 saat
Kelajuan hingga 260 mph.boleh memcecah hingga 270 mph.







4.  McLaren F1 $970,000.00
  Pecutan 0-60 mph dlm masa 3.2 saat
 Kelajuan hingga 240 mph.





 



5.   . Ferrari Enzo $670,000.00
Pecutan 0-60 mph dlm masa 3.4 saat
Kelajuan maksima 217 mph. 








Harga cuma $667,321.00
Pecutan 0-60 dlm 3.5 saat
Kelajuan 215 mph+ 





 




Harga cuma $654,400.00
Pecutan  0-60 mph dlm 2.7 saat.
Kelajuan hingga 257 + jee.






8.  Ascari A10 
Harga boleh tahan juga $650,000.00
Pecutan 0-60 mph hanya dlm 2.8 saat.
Kelajuan maksima 215 mph jee.



 



Harga tak mahal mana pun $555,000.00
Pecutan 0-60 mph dlm 3.2 saat
Kelajuan maksima 248 mph +.

 



Harga sikit murah  cuma $545,568.00
Pecutan : ??
Kelajuan 245 mph boleh + lagi 




Urusniaga dalam matawang USD laa...kira sendiri berapa RM daa..
LEMBU LAGI MAHAL...????
Mau naik tikar terbang je aku nii..
Ada orang boleh naik kereta lembu setiap hari.
Ada lembu boleh tidur kat kondo
DUNIA...DUNIA

29:64
Dan (ingatlah bahawa) kehidupan dunia ini (meliputi segala kesenangan dan kemewahannya, jika dinilaikan dengan kehidupan akhirat) tidak lain hanyalah ibarat hiburan dan permainan; dan sesungguhnya negeri akhirat itu ialah kehidupan yang sebenar-benarnya; kalaulah mereka mengetahui (hakikat ini tentulah mereka tidak akan melupakan hari akhirat). 

 ( Al-Ankabut : 64 )
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...