25 Januari, 2012

bila tiba pru ..Wanita jadian vs YB jadian


QS.23.12-15
Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu saripati (berasal) dari tanah.
Kemudian Kami jadikan saripati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kokoh (rahim).
Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Suci lah Allah, Pencipta Yang Paling Baik.
Kemudian, sesudah itu, sesungguhnya kamu sekalian benar-benar akan mati.



Tetapi ada juga manusia yg masih belum puashati akan kejadiannya..maka tukar le rupa dan bentuk..macam jin dan syaitan juga kot.. hai ada ramai manusia lelaki yg sanggup tranform  wanita jadian..macam cerita tranformer kot.


Tapi dalam dok sibuk bab manusia Wanita Jadian ni..ada lagi yg syok juga untuk dinilai..Masa semakin hampir dengan pilihan raya..Dulu-dulu pun macam tu juga..La ni dekat PRU 13 makin rancak le..Masing-masing sedang cuba Tranform menjadi manusia yang prihatin..berbudi luhur.dermawan dan macam-macam lagi laa..ni yg aku kata nak jadi YB Jadian..
Bagi puak sebelah sinumnoo,macam biasa la..sibuk dengan berbagai program..bermacam sumbangan. Ada sumbangan kerajaan dikatakan sumbangan partinya..entah le..mungkin ada yg guna duit bukan milik parti atau milik sendiri utk tunjuk dermawannya.




Ada yg cukup prihatin..tolong org susah bagaikan hanya mereka saja yg ambil berat...tak cukup dlm negara pi sampai ke benua afrika..

Apa pun kita yang bagi sapa-sapa jadi YB ni kena TEBAS otak dulu la..fikir habis..kaji dalam-dalam..jangan pakai ikut jee nanti merana badan lagi 4 atau 5 tahun.


Sebabnya org yg suka jadi-jadian ni bukan boleh kata depa ni memang baik...mcm pompuan atau wanita jadian jiuga le...aku takut jadi macam singa dengan rusa je...dok dlm satu padang..masa singa kenyang dia tengok sebelah mata je kat rusa tu..bila perut berbunyi..hehehhe...kau tau le rusa oii nasib kau. Kejornye habis satu padang...bila dapat memang kau makanan aku.


Kalau wanita jadian..sanggup habis puluhan ribu utk tranform dirinya dari seorang  lelaki jadi seorang perempuan kerana sebab tertentu....apalagi YB jadian ni bukan sekadar puluhan ribu RM malah jutaan RM pun sanggup dihabiskannya....tentu ada sebabnya juga..Aku takut depa TEBAS habis pula duit negeri/negara lepas tu..contoh yg dok berlaku banyak dah..Fikir-fikir le yee..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...