17 Mei, 2012

naik muak dah dok dengaq umnooo oiii


Muzakarah: Umno mahu Pas ikhlas

16 Mei 2012
Datuk Mohd Fatmi Che Salleh
Datuk Mohd Fatmi Che Salleh
KOTA BHARU - Pas perlu ikhlas jika berhasrat mahu mengadakan muzakarah dengan Umno sekiranya bertujuan memantapkan perpaduan bangsa Melayu dan memperteguhkan Islam di negara ini.
Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh berkata, Pas tidak sepatutnya meletakkan syarat tertentu bagi mengadakan muzakarah itu yang telah lama ditunggu Umno.
"Tetapi janganlah meletakkan syarat yang tidak sepatutnya jika mahu mengadakan muzakarah kerana yang penting adalah mengutamakan perpaduan bangsa Melayu dan juga Islam. BACA LAGI
Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
HAPSAH ISMAIL
16 Mei 2012
 Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Muryidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas sentiasa  bersikap pintu terbuka untuk bermuzakarah dengan sesiapa sahaja termasuk Umno.

Malah katanya, beliau bersetuju jika ia muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat untuk menyelesaikan pelbagai isu, namun bergantung kepada parti berkenaan untuk merealisasikan hasrat tersebut.

“Muzakarah adalah fitrah manusia untuk menyelesaikan sesuatu perkara dan saya sendiri mengamalkan sejak dulu lagi, saya bersetuju jika ia diadakan dengan (dengan Umno),” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco di Kota Darul Naim, hari ini.

Mengulas mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Nik Aziz berkata, ia tidak perlu difikirkan, sebaliknya Pas sudah bersedia sebaik sahaja pembubaran parlimen diumumkan.
Tak habis-habis lagi puak umno ni dengan muzakarah...orang dah setuju nak muzakarah..bagi je persetujuan..tentu ada tindakan susulan kearah tu. Dah berpuluh tahun dok dengar gini..bila orang hantar surat...tak dibalas..peram je surat tu...lepas tu dok kata depa minta syarat le apa le..yang hangpa dok kenakan syarat pula macamana ?..Dok kira bersilat luar gelanggang je puak umno nii..Kalau aku..pasti aku tetapkan tarikh dan masanya...guna saluran Radio Tunggu Mati untuk siaran langsung keseluruh dunia supaya semua rakyat Malaysia boleh dengar sama,baru boleh dikatakan pejuang sejati.
Sudahlah Umno(Baru) oiii..naik muak dah dok dengaq sampai anak aku pun dah 2 orang boleh gini tapi haram tak pernah terjadi...memang "haram jadah" kot hangpa ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...