04 Julai, 2012

HUDUD: puak umno makin mengong..mengong..mengong ?

Hari ni hujan masih berlarutan...semlam hujan turun macam bas henti-henti..hingga sampai kedistinasinya baru berhenti...maka selesailah tugas pemandunya seketika.Hujan pun gitu juga le...dari dulu hingga kesuatu saat yang ditentukan Allah,maka akan berhentilah ia dari dicurahkan oleh malaikat keatas bumi ini.Sungguhpun banyak tempat dicurahkan hujan,masih terdapat bumi yang gersang tanpa air dan tumbuhan..tetapi masih terdapat hidupan lain yang mendiaminya. Itulah kekuasaan Allah yang dipamerkan kepada hamba-hambaNya yang mahu berfikir. Semuanya telah dijelaskan melalui kitab suci Al-Quran buat panduan manusia serta jin yang mahu beriman dan ditambah lagi dengan penjelasan oleh penghulu segala manusia yakni Nabi Muhammad SAW melalui hadis-hadis baginda.
Hari ni nak tempekkan kenyataan beberapa orang pemimpin umno be end tentang HUDUD yang kembali menjengah pemikiran rakyat Malaysia..pakat-pakat nilai sendiri le..setakat mana pemahaman puak tu ni...yang bukan baru dalam Islam...dan bukan baru setahun dua memerintah Malaysia ni.

dah 54 tahun umat Islam Malaysia dok menunggu..
bukti kegagalan umno memberi pemahaman kpd bukan Islam melalui dasar pemerintahan negara
lagi bukti kegagalan umno melahirkan ulamak seperti yang diharapkan

hukuman pun kena bagi selesa ? dan bila nak beri kefahaman ?
54 tahun dah ni.dah bercucu pun rakyat yg lahir pada tahun 1957
haiya...dah 54 tahun tidur sebantal dgn umno selama ni talak faham looo..
umno talak celita sama kami maa..lia ala cakap potong sama itu lan*** saja maa.
waaaa....standard budak tadika kemas je...belum belajar bab perlembagaan negara kot. Cabar org kafir jee...umno yg dok merintah Malaysia macamana ?
otak depa letak kat pungkoq kot ?
Semuanya ada dalam satu naskah surat habaq tu...belek-belek le sendiri..selak pi la Al-Quran tu cari yg berkaitan..kemudian fikir-fikir le sorang-sorang..tak faham...tanya le orang lain sama...tapi jangan tanya orang yang sama standard ilmu agama dan pemahamannya dengan lu orang sudah le.Jangan jadi macam orang bodoh tak dengar cakap dan cerdik tak boleh tumpang sudah le..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...