28 Februari, 2013

potong rm 170 utk rm 160 j kaaa?


Penyelarasan: Anggota ATM kecewa gaji dipotong

Harakahdaily,28 Feb 2013
KUALA LUMPUR: Ramai anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kecewa dengan penyelarasan gaji baru yang dibuat kerajaan sehingga ada di kalangan mereka dipotong gaji RM170 hingga RM200 sebulan.

Difahamkan penyelarasan tersebut dibuat 'senyap-senyap' bermula bulan ini tanpa ada sebarang makluman rasmi dari mana-mana pihak berwajib.

Ianya melibatkan seluruh ATM daripada sistem baru kepada sistem asal sebelum ini.

Seorang anggota yang hanya mahu dikenali sebagai Wan berkata, beliau hanya menyedari perkara itu selepas melihat gaji bulan ini yang dimasukkan pada 25 Februari lalu.

"Saya terkejut bila tengok jumlah gaji saya yang baru masuk berkurangan hampir RM200....LAGI DISANA

Kesian kat pewaris pertahanan negara...dulu bila ada cadangan supaya menteri dipotong RM 10 pun depa kelupoq macam nak mampuih dalam parlimen.


Aik...baru ni dengaq LTAT nak kena tolong bayaq RM 160 juta kerana urusniaga tanah yang entah betoi ke tidak tuu.
Ni..aku nak jadi batu api..biaq pokok pisang pun boleh menyala...Tunggu apa lagi..tembak aje la masa PRU 13 ni atas kertas undi tu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...