18 Mac, 2013

bendera reput 3 pat kali dah woii

PRU 13 makin dekat..tapi tak tau tarikh lagi. Bendera parti yang dipasang ditiang-tiang letrik atas pokok atau tepi jalan dah bertukar tiga empat kali dah..Ada yang dah bersalin tiang bendera dari buluh kerana patah dan reput,almaklumlah buluh tu dok simpan dari pru 12 dulu lagi.

PR dah umumkan tawaran agenda mereka kepada rakyat Malaysia andainya diberi mandat untuk memerintah Malaysia..tapi manifesto be end sampai hari ni belum diumumkan. Apa yang dicanangkan oleh be endd janji ditepati saja...entah apa yang dijanji atau ditepati pun masih kelabu,rakyat yang cerdik tercari-cari jawapan.
hangpa pakat pikiaq sendiri.nak macam 55 tahun sebelum ni
hangpa mereput pi la bersama be enddd
La di Kedah, Be End kata depa berpeluang untuk merampas kembali dari PR dengan slogan BN menang rakyat senang dengan calon mb yang terdiri dari veteran serta muda. Pakat dok menonjol dah melalui surat khabar..

tendang be end pru 13 nanti...
Semua pakat dok kata ada peluang..lantak pi la,hangpa tunggu keputusan pada hari mengundi ni, kata sesetengah orang. 
Umno Be End dok kira dengan beberapa kerat isu Kedah seperti bab balak dan KUIN untuk tarik sokongan pengundi,isu lain harap dok megah dengan brim,brum dan beberapa gula-gula yang kerajaan pusat bagi kat rakyat miskin. Bila yang cerdik dok fikir-fikir rupanya ramai rakyat Malaysia yang hidup dibawah paras kemiskinan hasil pemerintahan umno be end selama ni.

hasil kecekapan umno be enddd
Pakatan Rakyat Kedah pun bukan ketandusan isu yang berfakta....ni timbul pula kumpulan BONGKAR 403 j..Depa dedah dan bongkar tentang kebobrokan umno be end semasa memerintah Kedah sebelum 2008. 

Depa kata la ni Kerajaan Kedah terpaksa menanggung biawak hidup hasil dari samada " Ketidak telitian pemimpin umno be end" atau " memang sengaja buat silap" tentang perjanjian syarikat-syarikat GLC Kedah dengan syarikat lain hingga menyebabkan kerugian lebih RM 403 juta wang GLC dan kerajaan negeri kerana terpaksa membayar kepada beberapa syarikat berkenaan.

pakat mai sendiri laaa.

Malam tadi, 17 Mac 2013 beretmpat di tapak Pusat Pengumpulan Hasil pertanian Sungai Petani, PR telah mengadakan 1 program sempena 5 tahun umno be endd kalah disampaing melancarkan Agenda Pakatan Harapan Rakyat peringkat negeri Kedah..Woww bersemangat rakyat Kedah yang terdiri dari berbagai bangsa tekun mendengar ucapan pimpinan PR.

Tudia aihhh...kalau program PR selalu ramai macam ni tanpa nak kena sedia bas dan kerusi untuk duduk dengar,program Be Endd tentu lagi ramai kerana ada bas yang menjemput orangramai disamping disediakan kerusi serta kemah..dan juga ada makanan percuma,untung-untung dapat duit poket lagi.

Pakat-pakat TEBAS minda sendiri nooo...jangan dok jadi pak turut seumur hidup.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...