20 Mac, 2013

PRU 13 : Calon umno Kedah I


Mulai hari ni...mai kita pi TEBAS tengok bab calon umno be enddd di Kedah yang semakin menjadi
tajuk berita panas selagi tarikh PRU 13 belum diumumkan. 

Najib dah tengah pening ..yang lain bertambah pusing termasuk dalam parti umno sendiri. Selalunya bab calon dalam pilihan raya ni menjadi satu percaturan sesama depa untuk pastikan kroni masing-masing selamat.

Hari ni sudah dikeluarkan satu spekulasi perancangan umno Kedah yang sedang  berusaha  dalam kelemasan untuk menyelamatkan nyawa politik mereka di Kedah. Nah berita ni...tentang Mukhriz Mahathir.

Nampak gaya ada puak yang dok nak cantas Timbalan Menteri di situ dah. Elok la kalau Mukhriz pi tanding di Bukit Kayu Hitam tu kerana kawasan tu dikira selamat untuk umno dan bagi meneruskan legasi keluarga...Jadi kaum keluarga dan kroni yang dok ada di Kubang Pasu tentu akan bertepuk sakan menerimanya.

Tapi ni ada lagi satu berita lain pula tentang Mukhriz ni...yang dipetik dari merata sumber tentang calon-calon umno kali ni. Hari ni kita pi intai-intai di kawasan Jerlun.
kita kena cabut bilah la noo.
Nampak gayanya tauke besaq depa yang dok hentam Tok Mad Bashah ada peluang untuk jadi calon Parlimen ni...tapi Tok Chop ni nak kena bergocoh dengan Tok Zaini yang kena tendang dari Bukit Kayu Hitam tu...halus...halus depa pelaga. Penyandang yang dok ada tu depa downgrade kan ke DUN pula..tu pun nama Mukhriz diletakkan sebagai calon kedua sahaja... Depa memang nak bagi Mukhriz berentap dengan Mad Bashah ni...disamping nak humban dia keluar dari senarai depa di Jerlun, supaya dia lari balik ke Kubang Pasu.

Bila pi ke Kubang Pasu..faham-faham saja la noo..yang dok ada disana pun bukan ikan bilis..tak kan depa nak biar saja jerung lain langgar kawasan.

 Cukup kot untuk hari ni..esok kita TEBAS bab bakal calon umno yang lain pula.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...