09 Jun, 2013

pakat lawan TEBAS laa

Terkini..Dato' Ahmad Bashah dah la ADUN..lantik jadi Senator pula..lepas tu
jadi Timbalan Menteri lagi...Fulamak 3 dalam 1...bantai habeh..ka makan keliling.. Patut pun dia tak jadi MB Kedah...rupa-rupanya ada RTB..Awat jadi lagu tu ?...Puak umnooo be end makin penin la.
Umnok 1 : benatang apa RTB tu ?
Umnok 2 : Rundingan Timbal Balik la ngokk ?
Umnok 1 : ????? Lantak pi la...janji kita dapat Brim.brummm...500 macam tahun lepas...sapa nak bagi...

Gitu le antara perbualan yang aku terdengar disatu tempat.

Bab perjawatan lain lantikan politik..lagi banyak. Para penentang dalam umnoo mungkin akan diredakan dengan perjawatan diperingkat GLC....macam dulu juga la...pandai-pandai hangpa la nak hidup...janji jangan kacau aku, tapi ingat noo..1 untuk kau 2 untuk aku...Maknanya 1 perjawatan untuk yang dalam Kedah..2 perjawatan dari luar Kedah. Itu aku punya kuasa la.. Pengerusi Negeri boleh atur kat Pusat la untuk orang dia.

Kat negeri ni..aku punya la..dengar cerita dah ada puak dok tinjau-tinjau kat GLC Kedah tu. Mana yang ada untung banyak yang boleh nak dikautimkan.
hahahhaha..betoi ka dak aku pun kurang periksa. 
Pakat-pakat tunggu tengok la.
Sapa nak TEBAS sapa lepas ni.
Aku kira nak TEBAS umno Be Ed je.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...