WISH

WISH

12 April, 2012

andainya kutahu..

Pasti ada sesuatu kepada PAS yang menyebabkan mereka sukakan PAS

Pasti ada sesuatu kepada PAS yang menyebabkan mereka irihati kepada PAS
Kan sudah kukatakan..pasti ada sesuatu didalam PAS yang tiada didalam umno(Baru)

Ku usik-usik minda agar dapat ku TEBAS.

Anak 10 pun ketat lagi kalau gini..


Bentuk semula vagina


Stefano Salvatore (kanan) dan Jimmy Ang pada majlis memperkenalkan teknologi laser V2LR di Kuala Lumpur, baru-baru ini.


PENGECUTAN vulva-vagina atau juga dikenali sebagai atrofi vullva-vagina merupakan sebahagian simptom biasa pada wanita yang sedang melalui tempoh menopaus.
Kelemahan tisu sekitar vagina, kerengsaan, kekeringan dan rasa sakit di sekitar tisu vagina merupakan antara gejala yang dirasai akibat dari pengecutan tersebut.
Keadaan itu menimbulkan ketidakselesaan terutama ketika hubungan kelamin yang secara tidak langsung menjejaskan keintiman antara suami dan isteri.
Pakar Runding Bidang Uroginekologi di Klinik Obstetri dan Ginekologi Universiti Insubria di Varese, Itali, Profesor Stefano Salvatore, berkata, atrofi vagina berlaku disebabkan kekurangan kolagen pada lapisan kulit dalam vagina yang dikenali sebagai membran mukosa pada bahagian vagina.
Katanya, keadaan itu menyebabkan vagina kering sehingga menimbulkan ketidakselesaan ketika hubungan intim suami dan isteri.
Begitupun katanya, gejala itu kini boleh diatasi menerusi cara biostimulasi iaitu menggunakan teknologi laseri Vulvo-Vaginal Laser Reshaping (V2LR).
Teknologi tersebut berupaya mengembalikan fisiologi vulva-vagina kepada keadaan asal sebagaimana ketika usia muda.
"V2LR digabungkan dengan teknologi laser unggul yang baru, iaitu teknologi Pulse-Shape-Design (PSD) yang direka khas untuk merangsang penghasilan kolagen dalam mukosa vagina.
"Selain itu, teknologi ini juga boleh memulihkan keadaan tisu vagina melalui sistem pengimbas HiScan V2LR dalam keadaan yang selamat lagi selesa," katanya.
Beliau berada di Kuala Lumpur bagi memperkenalkan V2LR di negara ini hasil kerjasama antara syarikat tempatan NeoAsia (M) Sdn. Bhd. dan DEKA, sebuah syarikat dari Florentine, Itali.
Menurut Salvatore, V2LR merupakan rawatan tidak invasif iaitu rawatan yang tidak membabitkan pembedahan serta penggunaan sutur atau kokot.
Teknologi ini boleh membaiki ciri estetik yang telah berkurangan akibat perubahan pada vulva-vagina.
"Rawatan ini tidak menyakitkan cuma pesakit berasa sedikit tidak selesa. Malah mereka boleh kembali kepada kehidupan seperti biasa sejurus selepas rawatan
"Lebih penting rawatan ini pasti akan menjadikan hubungan intim antara suami dan isteri dapat ditingkatkan," katanya.


Dah mai pula dah..teknologi baru bab ni. Manusia diberikan akal untuk berfikir,la ada gulungan yang dok pikiaq hala kesitu pula...pakat ketat habeh la...dah tak tau mana satu janda mana satu anak dara le lepas ni. Dunia..dunia...Bab syurga dan neraka tak mau nak pikiaq ka ?
Hangpa nak tau lebih lagi TEBAS KAT SINI

dimana suamiku


Ustazah hamil rayu suami pulang

SITI KHOLIJAH bersama Ainun Mardhiah (kanan) dan Adni Nawar melihat gambar Nasrul yang hilang sejak Disember tahun lalu di Kuala Nerang semalam.


KUALA NERANG - Seorang ustazah bimbang dengan nasib suaminya yang tidak pulang selepas keluar bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah hospital di Alor Setar pada Disember lalu.
Siti Kholijah Ramli, 31, memberitahu, kebiasaannya suaminya, Nasrul Mohd. Fadli Saat, 33, sampai di rumah kira-kira pukul 5 petang, namun pada 20 Disember tahun lalu dia tidak pulang.
"Dia tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap malah sempat bersalam dengan saya dan anak-anak sebelum pergi bekerja dengan menunggang motosikal kira-kira pukul 7.15 pagi," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Rambutan di sini semalam.
Siti Kholijah mendirikan rumah tangga dengan Nasrul yang berasal dari Selayang, Selangor pada tahun 2005 dan mempunyai dua orang anak iaitu, Ainun Mardhiah, 6, dan Adni Nawar, 2.
Apakah sudah hilang kasih sayang seorang suami dan seorang ayah ? Atau sudah tiada berperasaan tanggungjawab..atau mungkin telah berlaku tragedi seperti yang sering didengar sekarang ? Ataupun jika terdapat perselisihan faham..bermaaf-maafan lah..sedangkan nabi mengampunkan umatnya dan Allah jua mengampunkan dosa-dosa hambaNya yang bertaubat.

Gempa...hati tak bergegar kee.


Gempa turut gegar Semenanjung

ORANG ramai keluar dari Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), George Town.


KUALA LUMPUR – Dua gegaran dalam tempoh hampir dua jam yang berpunca daripada gempa bumi kuat berukuran 8.6 pada skala Richter di Aceh, Sumatera Utara Indonesia semalam mencetuskan suasana panik di kalangan penduduk di beberapa negeri pantai barat Semenanjung Malaysia.
Gegaran pertama berlaku kira-kira pukul 4.50 petang dan disusuli pada pukul 6.45 petang itu menyebabkan penghuni di kediaman tinggi dan berhampiran pantai di negara ini meninggalkan rumah masing-masing.
Antara negeri yang merasai gegaran tersebut ialah Pulau Pinang, Perak, Johor, Selangor dan Kuala Lumpur.
Di pulau pinang, perkhidmatan feri yang menghubungkan Butterworth dan Goerge Town telah dihentikan pada pukul 8.30 malam berikutan gegaran kedua pada 6.45 petang tetapi disambung semula 45 minit kemudian setelah amaran tsunami ditarik balik.
Bagaimanapun, Jambatan Pulau Pinang dibuka seperti biasa.
Seorang penduduk flat Bukit Gedung, Siti Nur Zuriani Zaini, 25, memberitahu, orang-ramai lari lintang-pukang sebaik menyedari gegaran berlaku.
“Bayangkan bunyi gegaran itu sangat luar biasa seperti tanah sedang bergerak manakala pintu dan perabot rumah pula bergoncang,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.
Syukur tiada sebarang kemalangan..rumah aku pun bergoyang tapi aku tak sedar kerana aku lenaaa..letih..lebih kurang jam 7.oo malam terasa lagi sekali gegaran susulan kat rumah aku..Ketahuilah bahawa BUMI ini sudah terlalu tua..semakin hampir kepenghujungnya..Umur kita lagi singkat dari umur bumi,jadi kena pakat-pakat TEBAS diri sendiri dan bertaubat atas segala kemaksiatan dan kesalahan yang dilakukan dan berdoalah agar kita dimatikan dalam keadaan beriman. 

11 April, 2012

hoi kawan ! lu geng sapa aa


Polis tumpaskan Geng Kangkang


Zull Aznam Haron (dua dari kiri) bersama pegawainya menunjukkan susu tepung yang dicuri pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perlis, Kangar, semalam. - UTUSAN/faizal abu hassan


KANGAR 10 April - Jika sebelum ini kumpulan penjenayah menyasarkan kenderaan atau barang kemas namun tidak bagi sekumpulan penjenayah di sini, dikenali sebagai Geng Kangkang yang menjadikan susu tepung berjenama untuk dicuri.
Kumpulan itu bagaimanapun tumpas selepas polis memberkas lima daripada 10 ahli kumpulan itu, iaitu 13 jam selepas mencuri susu tepung pelbagai jenama dari dua kedai runcit di sini antara pukul 3.30 dan 4.05 petang, 5 April lalu.
Selain negeri ini, kumpulan tersebut dipercayai turut aktif mencuri susu tepung dari pasar raya di sekitar Lembah Kelang.

Polis buru ketua 'Man Kuchai'





KUALA LUMPUR 10 April - Suspek lelaki yang meloloskan diri dari lokap tahanan sementara Kompleks Mahkamah Jalan Duta sejak Jumaat lalu pasti tidak dapat tidur lena kerana polis kini meningkatkan usaha untuk memburunya.
Operasi besar-besaran kini dilakukan polis bagi mengesan dan menangkap Mohd. Rezuan Abd. Rahman, 32, pemegang kad pengenalan bernombor 801213-05-5591 dan beralamat terakhir di Nombor 2-07-7, Jalan 7/116B, Kuchai Enterpreneurs Park, Kuala Lumpur.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, suspek merupakan ketua kumpulan 'Man Kuchai', amat dikehendaki kerana dia seorang yang ganas dan mampu mencederakan orang awam ketika melakukan jenayah.
Berdasarkan rekod polis, kata beliau, suspek sepatutnya dibicarakan atas empat kesalahan jenayah yang melibatkan kes rompakan.
...

Geng penyamun masuk perangkap


MOHAN SINGH (tengah) menunjukkan sebahagian barang kes yang dirampas daripada Geng Snooke dan Geng Wan Toncet pada sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Penglibatan sekumpulan lelaki bergelar Geng Snooke yang giat menyamun, meragut dan mencuri di daerah Cheras berkubur apabila lima anggota kumpulan itu diberkas baru-baru ini.
Suspek-suspek berusia antara 24 dan 25 tahun itu ditahan selepas polis menyiasat laporan seorang wanita yang diragut penjenayah berkenaan di Batu 6, Jalan Cheras pada pukul 11.30 malam, 28 Januari lalu.
Kelima-lima suspek ditahan di sebuah rumah di Kampung Cheras Baru di sini pada pukul 1 pagi, 3 April lalu. Dua daripada mereka positif ganja.
Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, pemeriksaan di dalam rumah itu polis menemui beberapa senjata dan barangan dipercayai hasil samun, ragut dan curi.
"Antara barangan yang dirampas termasuk sebilah sabit, sebilah parang, dua bilah pisau, lima buah telefon bimbit, beberapa buah komponen motosikal, nombor plat palsu, beg sandang, kad akses hotel, enam buah motosikal dan tiga buah kereta," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.
Haiya...berapa banyak geng daa.lu mana punya geng maa..kangkang ?..lentang ? tongggek ? Libas atau sapu ؟
Talak masuk mana-mana maa...gua geng baik loo..Itu politik lu mau geng mana maa ? Geng Tok jib kaa..atau geng Yidin ?
Talak mana-mana geng maa...gua geng BULAN maa.


tudia..memang sah Malaysia negara keduaku


IPOH: Sebuah flat usang di kawasan Anjung Tawas Damai, Tasek, di sini, mendapat jolokan ‘flat awek bohsia’ apabila dikesan menjadi sarang maksiat berikutan dihuni lebih 300 wanita warga asing dari pelbagai negara.
kesian kat rakyat yg tak berumah
Flat berkenaan menjadi perbualan penduduk setempat berikutan kediaman itu seolah-olah dijajah pendatang warga asing yang menyewa serta menghuni sejak lebih setahun lalu.

Malah, kehadiran lelaki warga asing yang kerap berkeliaran terutama pada waktu malam di flat itu turut menimbulkan rasa kurang senang penduduk tempatan yang bimbang tempat itu dijadikan ‘sarang’ kegiatan tidak bermoral.
Susulan aduan dan laporan diterima daripada penduduk, Jabatan Imigresen menyerbu flat berkenaan jam 10.45 malam kelmarin.

Ketua Unit Operasi Jabatan Imigresen Perak, Irwan Zahid berkata, operasi bersepadu itu disertai Jabatan Imigresen, Kementerian Dalam Negeri (KDN), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela).
Menurutnya, pihak berkuasa terlebih dulu mengepung kawasan flat setinggi lima tingkat itu sebelum memeriksa setiap unit kediaman berkenaan.
“Hasil pemeriksaan itu mengejutkan apabila flat itu dihuni 349 wanita warga asing pelbagai negara.“Kebanyakan wanita warga asing ini didapati menyewa beramai-ramai di flat berkenaan dan bekerja di kawasan kilang dan bandar berhampiran,” katanya.

Menurutnya, sepanjang operasi berkenaan, semua wanita warga asing itu memberikan kerjasama dan diarahkan berkumpulan di padang berhampiran.

“Hasil pemeriksaan mendapati 377 warga asing ditahan untuk pemeriksaan. Mereka yang diperiksa ialah 28 lelaki dan 349 orang wanita.


“Pemeriksaan mendapati 23 individu ditahan berasal dari Indonesia, 61 (Kemboja), 58 (Vietnam) dan 235 (Myanmar),” katanya.


Menurutnya, Imigresen bagaimanapun tidak membuat sebarang tangkapan berikutan semua warga asing ditahan memiliki dokumen serta pas yang sah tinggal di negara ini.


“Operasi ini sebagai persiapan dan persediaan penyelarasan kerjasama antara agensi penguat kuasa sebelum operasi besar-besaran di bawah Penguatkuasaan Program 6P bermula selepas tamat tempoh pemutihan.


“Imigresen mempergiatkan operasi seumpama itu di seluruh negeri ini bagi memastikan negeri ini tidak menjadi pusat kehadiran pekerja warga asing,” katanya.- Sumber METRO




Liwat : sapa pula yg kena ?


Lelaki Mati Dipercayai Dipukul Objek Tajam Selepas Diliwat
KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang disyaki mangsa liwat ditemui mati di sebuah bilik hotel terkemuka di Jalan Ampang di sini pada Selasa dipercayai akibat dipukul dengan objek tajam.
Mangsa R.Rajesh, 37, ditemui pekerja hotel berkenaan pada kira-kira pukul 3 petang ketika memeriksa bilik yang dihuni mangsa di tingkat lima setelah dia didapati tidak mendaftar keluar dari hotel berkenaan.
Lelaki dari Georgetown, Pulau Pinang itu telah mendaftar masuk ke hotel berkenaan pada petang Isnin dan sepatutnya mendaftar keluar pada 2 petang tadi.
Polis ketika melakukan pemeriksaan di tempat kejadian setelah dimaklumkan oleh pihak pengurusan hotel, dilaporkan menemui kesan kecederaan di bahagian belakang kepala mangsa dan percaya mangsa telah diliwat.
Menurut sumber polis, imej seorang suspek lelaki yang memasuki bilik hotel mangsa dirakam melalui rakaman kamera litar tertutup hotel itu dan suspek dipercayai telah meninggalkan bilik berkenaan pada pukul 12 tengah hari tadi.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah ketika mengesahkan kejadian tersebut ketika dihubungi pada Selasa tidak menolak kemungkinan suspek mengenali mangsa.
Mayat lelaki itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.
Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - BERNAMA

10 April, 2012

Panas..panas ! TS Kadiaq mula dahh.


Kadir Sheikh Fadzir jumpa pimpinan PAS
(Kunjungan khas...TS Kadir bertemu dengan Abdul Hadi dan lain-lain pimpinan kanan PAS di Pejabat Agung malam tadi)

KUALA LUMPUR, 10 April: Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang mengumumkan keluar dari Umno Mac lalu, mengadakan pertemuan dengan pimpinan PAS termasuk Presiden Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang malam tadi.

Bekas ahli majlis tertinggi Umno itu dilihat tiba bersorangan di Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut kira-kira jam 8 malam.

Beliau disambut Timbalan Presiden Mohamad Sabu serta Naib-naib Presiden Datuk Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub.

Turut serta AJK PAS Pusat Datuk Kamarudin Jaffar, Asmuni Awi, Ketua Dewan Pemuda Nasruddin Hassan serta Setiausaha Politik Presiden Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

Perbincangan antara kesemua mereka bermula kira-kira jam 8.15 malam sejurus Tuan Guru Presiden tiba.

Pelbagai topik dibincangkan khususnya isu politik tanah air berkaitan kepincangan pilihan raya.

Perbincangan itu berakhir kira-kira jam 10 malam.

Sebelum ini, Abdul Kadir menggemparkan politik negara apabila beliau yang lebih 50 tahun menyumbang keringat dalam Umno, mengumumkan keluar dari parti itu.

Beliau yang pernah menjawat jawatan menteri penerangan itu mendakwa bertindak demikian selepas hilang kepercayaan kepada pemimpin Umno BN pada masa ini.

Sebelum keluar Umno, beliau ada mendakwa perjuangan Umno BN hari ini sudah terpesong jauh dari matlamat asal penubuhannya.

Beliau juga mendakwa Umno menggunakan taktik menabur wang sama ada untuk membeli undi pilihan raya dan sewaktu pemilihan parti.

Kritikan dan kelantangan beliau itu kemudiannya mengundang kecaman hebat dari pemimpin Umno sehingga beliau bertindak keluar parti.

Terdahulu, beliau turut dibawa meninjau bilik mesyuarat serta pejabat pimpinan PAS di tingkat 5 sebelum mengadakan pertemuan di luar pejabat Presiden di tingkat 4.
Menariknya, Abdul Kadir yang kini sebagai Timbalan Presiden NGO Amanah Merdeka (Amanah), buat kali pertama akan muncul berceramah di pentas PAS pada satu program besar di negeri Kedah 15 April ini.

Ceramah tersebut akan diadakan di Kupang sempena lawatan rasmi Presiden PAS ke Kedah.

Beliau akan berceramah sepentas dengan Abdul Hadi, Menteri Besar, Datuk Seri Ustaz Azizan Razak serta Mahfuz.

pompuan rupanya.awat laki dia sangsi ?


KUALA LUMPUR – Teka-teki berhubung jantina pengusaha produk kecantikan, Sri Wani Choo Abdullah, akhirnya terungkai dengan pengesahan bahawa dia adalah seorang perempuan.
Pengesahan itu dibuat secara eksklusif kepadaSinar Harian oleh ibu saudara Sri Wani, Connie Chee, 45, seorang kerani di sebuah syarikat swasta, di sini, semalam.
Connie memberitahu, Sri Wani diserahkan kepada ibu bapanya (Connie) sejak lahir dan anak saudaranya itu membesar sebagai seorang perempuan.
“Sampai bila-bila pun dia tetap perempuan kerana itu adalah dia. Saya ada bukti kukuh. Saya dan adik-beradik lain membesar bersamanya, malah saya yang mandikan dia.
“Dari kecil sampai sekarang, Sri Wani tidak rahsiakan apa-apa dengan saya. (Oleh itu) hentikanlah fitnah. Kasihankan dia,” katanya dalam nada sedih mengenangkan nasib Sri Wani.

09 April, 2012

pilihan raya Mesir; calon ikhwan mungkin tersingkir


16 orang sahkan bertanding rebut jawatan Presiden Mesir

KAHERAH: Pendaftaran bagi pencalonan pilihan raya pertama presiden selepas kebangkitan di Mesir ditutup semalam, selepas dilanda pelbagai krisis yang mengubah senario politik negara itu pada saat akhir. 

Seramai 16 orang berdaftar setakat ini, berharap untuk mengetuai negara dengan paling ramai penduduk di dunia Arab itu, berikutan kebangkitan yang menumbangkan presiden Hosni Mubarak tahun lalu.

Calon berkenaan termasuk bekas ketua Liga Arab, Amr Mussa; pendakwah ultra konservatif, Hazem Abu Ismail; calon Ikhwan Muslimin, Khairat El-Shater dan perdana menteri terakhir Mubarak, Ahmed Shafiq.Bekas ketua perisik, Omar Suleiman, wakil dari rejim Mubarak dan dilihat sebagai hampir dengan pemerintah tentera juga mendaftar walaupun lewat. Proses pendaftaran sendiri dipenuhi pelbagai isu. 

Abu Ismail, dikenali sebagai tokoh anti Amerika Syarikat didapati mempunyai seorang ibu yang memegang pasport Amerika Syarikat, menyebabkan beliau tidak layak dalam pertandingan itu. 

Undang-undang pilihan raya presiden menyebut bahawa semua calon perlu dilahirkan ibu bapa dari Mesir yang tidak pernah memegang mana-mana kerakyatan negara lain. 
Ikhwan Muslimin yang berulang kali berikrar untuk tidak menghantar calon menguba pendirian dengan meletakkan Shater tetapi akhirnya mendapati beliau juga mungkin disingkirkan. – AFP

mak aii..dasyat juga ni


Kantung zakar koyak disambar, dipicit bekas teman wanita


INDIANA: Kerana marahkan tindakan kekasihnya memutuskan hubungan, seorang wanita bertindak ganas hingga menyebabkan kantung zakar bekas teman lelakinya koyak.
Christina Reber, 43, bergegas ke kediaman bekas teman lelakinya Jumaat lalu sebelum menyambar dan memicit organ sulit kekasihnya itu sekuat tenaga. Mangsa, 57, ditinggalkan dalam kesakitan apabila kantung zakar itu terkoyak akibat serangan yang berlaku di rumah mangsa di Muncie, Indiana. Lelaki itu mengakhiri hubungan lapan bulan mereka beberapa hari sebelum itu menyebabkan wanita terbabit menyerangnya. Christina ditahan kerana disyaki melakukan serangan itu dan dibebaskan dari penjara semalam selepas membayar ikat jamin AS$10,000 (RM30,000). - DM

Saintis bapa 600 bayi


LONDON: Perintis saintis Britain mungkin menjadi bapa kepada 600 bayi dilahirkan di klinik kesuburan di bandar raya ini yang dibuka bersama isterinya pada 1940-an. Bertold Wiesner dipercayai seorang daripada penyumbang utama Klinik Barton yang membantu wanita melahirkan kira-kira 1,500 bayi antara awal 1940-an dan pertengahan 1960-an.
Dakwaan mengejutkan itu dibuat dua lelaki yang dilahirkan di klinik berkenaan yang mendapati Wiesner adalah bapa kandung mereka. Penerbit filem dokumentari dari Kanada, Barry Stevens dan peguam berpangkalan di London, David Gollancz menjejaki 18 lagi orang yang dilahirkan di klinik itu dan mendapati 12 daripadanya atau dua pertiga yang menjalani ujian berbapakan Wiesner. - DM



Auta Zahid Fakta ?


Pakatan tiada modal tangkis fakta, kata Zahid

8 April 2012
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
BAGAN DATOH - Pakatan Rakyat (PR) akan terus perangkap pemimpin Umno dengan membangkitkan isu sensitif kerana mereka telah ketandusan modal untuk menangkis segala fakta yang dibangkitkan pemimpin parti teras Barisan Nasional (BN) itu, kata Naib Presidennya  Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Oleh itu, beliau berkata, pemimpin Umno di peringkat cawangan dan bahagian harus bersiap siaga dengan tindakan pihak pembangkang itu yang menjerat rakyat agar tidak menyokong kerajaan BN pada Pilihan Raya Umum ke-13.
"Untuk menangkis tohmahan pembangkang, Umno harus mencari fakta dan bahan-bahan untuk menjawab segala tuduhan tidak berasas dari pembangkang yang sengaja mencari isu-isu baru," kata beliau dipetik Bernama.
Dibawah ni nak dipanggil auta kaa..

Bab Tanah Rezab Melayu

·                     Rizab Melayu berjumlah 3 juta hektar pada tahun 1957 kini berkurangan kepada 1.7 juta hektar (1995)
·                     22,000 ekar tanah kerajaan digadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung
·                     200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong. Kesemuanya tanah rizab Melayu di Padang Rengas
·                     9 Ribu hektar Rizab Melayu di Selangor ditukar status kepada Bukan Rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja iaitu 3 ribu hektar sahaja diganti
·                     Pada tahun 1990 seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort
·                     Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah rizab Melayu Kampung Mambau, Negeri Sembilan diambil alih untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal di situ
·                     26,000 hektar tanah rizab Melayu di Tanjung Langat, Tanjung Piai, Johor diambil untuk New Town Ship
·                     300 ekar tanah rizab Melayu di Pulau Redang Terengganu diserah kepada Vincent Tan untuk projek pelancongan
·                     1993, sebanyak 1,000 ekar tanah rizab Melayu di Kerpan, Kedah (tapak sawah) diambil untuk projek kolam udang
·                     Kampung Chu Badak, Sentul, Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi diambil alih dan kira-kira 160 keluarga dihalau keluar
·                     217 hektar tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura diserah kepada Singapura
·                     Menghalau 290 keluarga di Kampung Plentong Tengah, Pasir Gudang, Johor. Mereka sudah tinggal di situ hampir 30 tahun
Ni.bab di Kedah selepas PR menerajuinya apabila Umno(Baru) Be End kalah PRU 12 yang lalu.

1. Bantuan kafalah RM500
2. Penurunan cukai tanah hingga ke 75%
3. Bantuan sekolah agama rakyat dan sekolah-sekolah cina
4. Peruntukan untuk kaum bukan melayu untuk aktiviti kebudayaan mereka
5. Pengurangan elaun lembaga pengarah GLC dari RM7 juta setahun ke RM2 juta setahun
6. GLC menyumbang sehingga RM100 juta kepada kerajaan negeri
7. Bantuan kepada pelajar IPT dari RM200 hingga RM400
8. KENAIKAN HASIL BALAK DARI RM8 JUTA SETAHUN PADA TAHUN 2007 SEHINGGA
    RM80 SETAHUN PADA TAHUN 2011. 
9. Peningkatan pelaburan di KHTP dari purata RM1.6 billion setahun ( masa zaman UMNO )  hingga
    RM2.57  billion setahun  dan peningkatan sehingga RM6 billion pada penghujung tahun 2011.
10. Ladang rakyat....hasil produk pertanian orang kampung dikormesialkan.

Gambar ni dikira bukan fakta kot

depa ni dok belajar cara solat kot ?
Aku amat setuju dengan Zahid kali ni...elok le para juak-juak umno(Baru) dok sediakan fakta untuk berdebat dengan kami supaya rakyat jelata dapat menilainya....ni dok kira dengan fakta kes seks yang tak ketahuan punca dan tak terbukti pun. Bila dah ada fakta baru la orang boleh TEBAS otak nak buat perbandingan kemudian nak buat pilihan masa mengundi nanti. Aku tetap PAS / PR je..Asalkan Bukan Umno Be End aku pangkah je.

Dia ni pun pening juga..

Aku rasa dia ni pun pening juga..mungkin baru lepas bertapa kot atau pun sebelum ni dok fikir bab lain atau pun memang dia ni ketinggalan berpuluh tahun dari orang PAS bila bercakap


Jati mahu Islam jadi subjek wajib lulus

8 April 2012
BUTTERWORTH - Jalur Tiga (Jati) akan menyerahkan satu memorandum kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi meminta mata pelajaran Pendidikan Islam menjadi salah satu subjek wajib lulus dalam peperiksaan sebagaimana subjek wajib lulus yang lain.

Presidennya, Datuk Dr Hasan Ali berkata, permintaan itu dibuat atas rasa tanggungjawab terhadap Islam dan bukan kerana bersikap perkauman atau cauvinis semata-mata.

"Jati juga mahu mata pelajaran Pendidikan Islam dijadikan subjek wajib lulus kepada pelajar Islam dalam peperiksaan utama seperti Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR), PMR (Penilaian Menengah Rendah) dan SPM (Sijil Pelajaran Malaysia).  

"Bagaimanapun memorandum itu akan diserahkan selepas Jati berjaya mengumpulkan seramai 500,000 ahlinya dan kita yakin mampu memperoleh jumlah berkenaan menjelang enam bulan akan datang," katanya semasa menyampaikan ceramah Selamatkan Akidah anjuran Gabungan Bela Hak Insan (Gabungan) Pulau Pinang di Bukit Jelutong, Permatang Pasir dekat sini, malam tadi
.BACA SINI LAA APA YG DIA DOK MERAPU LAGI
Buat la Tok San oii...manatau kot-kot kerajaan Malaysia bawah Umno(Baru) Be End ni terima desakan tu. Cuma nak habaq juga la..yang PAS dok desak bab ni dah berpuluh tahun lalu lagi,tapi otak pemimpin kerajaan kita ni masih otak umporno dan hingga saat ini depa hanya dok sibuk bab lain je yang lebih. Sebab tu juga le PAS dan rakan-rakan dalam PR mesti kena tawan Putrajaya bagi membolehkan banyak perkara asas kehidupan kita dapat diperbetulkan termasuk bab Islam ni.

otak kita

Yang ni keratan berita dalam negara kita untuk TEBASAN minda bagi yang mau berfikir.
desakan pula tu...sebelum tu macam orang baru kawin ke ? kentut pun wangi
walau dibantah oleh sebahagian rakyat..
otak menteri glokal..sendiri fikir laa
bila berlaku di negeri bawah Be End..bunyi media macam org buang hingus jee. 

otak depa

Hari ni aku masukkan beberapa keratan berita luar negara untuk TEBASAN minda bagi gulungan yang mau berfikir.

Universiti di Itali
negara kita ada kilang sejak berpuluh tahun lalu
di negara kita dituduh dgn berbagai isu pun masih dok gitu je.
fahaman sekular pula tak ancam Islam ke ?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...