WISH

WISH

16 Februari, 2012

Ijat chow laa.


Dewasa ini, dalam banyak-banyak kes yang dok ada, kes NFC yang melibatkan dengan keluarga ketua Wanita Umno)Baru telah mengundang berita yang paling sensasi bagiku..Terkini...sifu umporno telah menyuarakan seperti berikut:


SERDANG - Tun Dr. Mahathir Mohamad menasihatkan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang dibelenggu isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) agar jangan 'sayang kepada jawatan'.
Bekas Perdana Menteri itu berkata, Shahrizat yang juga Ketua Wanita UMNO harus mengambil tindakan sewajarnya demi kepentingan parti.
"Saya tak suruh dia meletak jawatan tetapi kita harus sentiasa fikir berkenaan masalah yang kita timbulkan kepada parti. Sebab itu, saya sendiri pun bila sudah terlalu lama dan orang naik bosan, saya letak jawatan.
Sebelum ni,Nazri Aziz suarakan juga berkaitan kes tu.
 Menteri Pembangunan Wa­nita, Keluarga dan Masya­rakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dinasihatkan supaya membayar balik RM250 juta yang dipinjamkan kepada syarikat milik keluarganya untuk menjalankan projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abd Aziz yang menasihatkan demikian berkata, itu adalah penyelesaian terbaik bagi masalah berkenaan tanpa perlu Shahrizat meletak jawatan.
“Beliau tak perlu letak jawatan. Apa yang paling utama, kembalikan semula wang itu kepada kerajaan,” katanya.
Nazri berkata, dengan penyelesaian seperti itu, kerajaan masih boleh meneruskan projek NFC.


Malah dikalangan rakyat pun dok desak supaya Kak Jat ni letak jawatan, tapi dia dok buat pekak badak je..Kemudian dia pi bercuti dan tunaikan umrah.Balik mai dok gitu juga. Mentaliti menteri kita..sama juga macam mentaliti penyokong umporno...yang antaranya bila orang dok bercakap bahawa pemimpin depa dok TEBAS duit negara berjuta-juta, depa jawap macam orang bodoh je.." Depa buat depa tanggung le..atau pun "kalau hangpa pun dok tempat depa,hangpa tebas juga."
Inilah menunjukkan kejayaan umno  > umno(Baru) mendidik penyokongnya. Malu lah kalau dok gini,seolah-olah kita rakyat biasa tiada akal untuk digunakan. 

ohh dara kau gadis pujaan..

Pakat pikiaq sendiri le..
Warga emas, Puan Ahmad menunjukkan kad pengenalan yang menimbulkan pelbagai kesulitan kepadanya gara-gara tersalah catatan mengenai tarikh lahirnya. Warga emas itu mempunyai empat anak berusia 58 dan 70 tahun serta 19 cucu dan 47 cicit, namun tarikh lahir pada MyKad miliknya menunjukkan beliau adalah gadis sunti yang akan menyambut hari jadi ke-16 pada 12 April ini. Foto BERNAMA.

gomba telaga...habeh pakat nak jadi Be End

Gabungan Wawasan Generasi Felda antara tiga pertubuhan diluluskan menjadi anggota bergabung Barisan Nasional (BN), kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Najib, yang juga pengerusi BN berkata, dua lagi pertubuhan yang diluluskan ialah Persatuan Bekas Anggota Kemas Malaysia dan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia.
Tiga pertubuhan itu merupakan antara 11 permohonan yang diterima oleh BN untuk menyertai gagasan itu sebagai anggota bergabung, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini malam semalam.
Najib berkata, permohonan lapan lagi pertubuhan sedang diproses dan ditapis Jawatankuasa Pengurusan BN.
Beliau berkata, mesyuarat malam semalam turut dimaklumkan bahawa program latihan dan penerangan yang disusun atur telah berjalan lancar, serta lawatan yang dibuat oleh beliau dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin turut mendapat sambutan sangat menggalakkan di peringkat negeri-negeri.....

 Habeh pakat nak jadi Be End dah...makin lama makin tak yakin dah puak umporno ni dengan yang dok ada. Mungkin akan ada pulak lepas ni kumpulan atau parti baru yang terdiri dari rakyat baru Malaysia nak ikut Be End. Parti ni mungkin ahlinya lebih ramai dari ahli umno(Baru) dan datang dari berbagai negara. Mungkin nama parti ni Persatuan Anak Pendatang (PAPEN) atau mungkin jadi nama Partai Rakyat Baru Malaysia (PRASIA). Haahhaha ..jadi macam telaga tengah bendang dah..bila kemarau semua ikan masuk dalam tu..lepas tu senang le orang pi gomba atau pam air dan kutip ikan-ikan tu.

Telaga tu kalau semak dengan kemeling, orang tak TEBAS dah..depa pakai angkat tauk naik atas darat terus..ikan..depa kutip.
kemeling tu biaq mampuih kering gitu jee..

15 Februari, 2012

apa-ape ja lah haruss


Kehadiran Najib Pada Sambutan Thaipusam Tidak Menyalahi Hukum Syarak - Harussani
BANGI: Kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada sambutan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini tidak menyalahi hukum syarak, kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.
Beliau berkata, sebagai seorang pemimpin tidak salah untuk Perdana Menteri bersama-sama dengan bangsa lain dalam perkara yang berkaitan dengan adat.
"Sekiranya tiada niat untuk merayakan atau redha dengan perbuatan agama lain tidak mengapa tetapi kalau sama-sama merayakan baru tidak boleh," katanya kepada pemberita selepas perasmian Seminar Profesionalisme Penceramah Agama Umno Bahagian Pekan 2012 oleh Perdana Menteri di sini Rabu.
Harussani yang hadir pada seminar itu berkata, Perdana Menteri memaklumkankepadanya bahawa beliau hanya berada di dewan untuk menerangkan polisi kerajaandan tidak terbabit dengan perarakan keagamaan dan tidak masuk ke dalam kuil ataudalam gua Batu Caves.
Mufti Perak itu sebelum ini dipetik sebagai berkata, orang Islam yang merestui dan turut serta dalam upacara keagamaan lain melakukan perbuatan syirik.
Mengenai Najib yang memakai Kurta iaitu pakaian tradisional kaum India padasambutan itu, beliau berkata, ia hanya budaya sahaja kerana orang Islam di Indiapun memakai pakaian yang sama.
Oleh yang demikian, Mufti Perak itu menasihatkan pihak yang cuba memutarbelitkan isu kehadiran Najib pada sambutan Thaipusam itu supaya menghentikannya kerana mereka membuat tuduhan tanpa usul periksa sehingga bolehmenjadi fitnah.
"Masalahnya dalam keadaan sekarang orang Melayu berpecah, masing-masing mencari peluang untuk menghentam orang lain terutamanya menghentam sesama bangsa, pantang silap sikit.
"Saya harap semua orang kita (Melayu) balik pada asal, balik pada musyawarah...soal politik berbeza itu bukan menjadi masalah," katanya.
Sebaliknya, Harussani lebih kecewa dengan tindakan PAS di Perak semasa majlis sambutan Thaipusam dengan mengadakan gerai dan khemah serta mengibarkan bendera PAS seolah-olah menyokong dan redha dengan orang yang melakukan kufur. - BERNAMA
Harapan tok mufti ni betoi juga...musyawarah yang tertinggi kat sidang Dewan...tapi ada ke puak umnporno dengar dan lakukan yang terbaik terhadap apa yang telah disarankan oleh pihak lain selama ni. Rasanya kalau puak umporno dengar tentu lah penghayatan Islam dalam negara kita menjadi lebih baik setelah 54 tahun merdeka.
Ayat yang dibawah tu.. dengan pasang bendera,kemah dan gerai seolah-olah menyokong dan redha pula bila PAS buat gitu..betoi ka puak PAS redha ? Ooo PM pi tu tak sambut la..mungkin dia pi tengok patung dia jee kot kot ada.

Dakwat Kekal PRU 13

Sebanyak 230,000 botol dakwat kekal silver nitrat bakal digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.
Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof (gambar) berkata, jumlah dakwat tersebut disediakan untuk memenuhi keperluan para pengundi bagi 10,000 undi awal dan 220,000 pada undi biasa.
Mengikut rekod SPR, katanya, jumlah pengundi yang layak mengundi melepasi umur 21 tahun sehingga September lalu iaitu 16,131,517 orang tetapi hanya 12.4 juta sahaja telah mendaftar.
"SPR telah membuat persiapan awal bagi keperluan botol dakwat kekal tersebut untuk para pengundi dan tempat mengundi.
"Setiap botol dakwat kekal itu hanya boleh digunakan untuk 100 pengundi sahaja," katanya.
Beliau berkata demikian selepas Majlis Taklimat Persediaan Pilihan Raya Umum Ke-13 kepada Pegawai Pengurus dan Penolong Pegawai Pengurus
Peringkat  Negeri Perlis di sini semalam.                                                         Hiasan je...

PRU 12 dulu pun dah beli dakwat juga. Habis juta-juta RM tapi tak digunakan. Harap-harap kali ni KEKAL le macam dok kata tu yee..Aku ajak semua pengundi TEBAS je pemimpin yang suka memperbodohkan kita. Apalagi pemimpin yang kurang iman.

timbus lubang peninggalan umno

Permodalan Kedah Berhad kini kembali pulih

LANGKAWI – Anak syarikat kerajaan negeri Kedah (GLC), Permodalan Kedah Berhad (PKB) yang dulunya (di zaman kerajaan lalu) berada dalam keadaan tenat, kini kembali pulih sehingga berjaya memberi sumbangan kepada kerajaan negeri sebanyak RM10 juta setahun.
Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, adalah menjadi kebanggaan kerajaan negeri apabila PKB telah buktikan dalam masa empat tahun telah bangun begitu cergas dan aktif.
PKB juga berjaya melunaskan hutang-hutang mereka dahulu.
“Semasa saya ambil alih PKB, saya tak malu katakan bahawa PKB berada dalam keadaan tenat, hutangnya puluhan juta, Alhamdulillah hari ini hutang telah dapat dibayar dan kita juga hari ini terpaksa menyelesaikan beberapa perkara yang tak diselesaikan dari segi undang-undang oleh pengurusan dulu.
“Pada peringkat awal, adalah sukar kepada Pengarah Urusan untuk bergerak kerana kekangan kewangan, maka untuk pengurusan, Perbadanan Menteri Besar Kedah terpaksa bagi suntikan.
“Alhamdulillah, hari ini PKB adalah antara GLC Kedah yang berjaya memberi sumbangan kepada kerajaan negeri setahun sebanyak RM10 juta,” jelas beliau pada majlis pecah tanah hotel 14 tingkat, di sini.
Menyentuh mengenai hotel 14 tingkat ini, beliau berharap projek ini berjalan dengan lancar dan dapat disiapkan dalam masa yang ditetapkan ataupun mendahului jadual.
Ini kerana, jika berlakunya tempoh lanjutan projek, kerajaan negeri perlu memberi tambahan modal.
“Hotel ini akan siap dalam masa 18 bulan, jadi saya berharap ia akan siap mengikut jadual atau mendahului kerana kita tak mahu lagi program-program yang terbengkalai bertahun-tahun, dan kita juga perlu tambah modal jika terbengkalai,” ujar beliau.
http://wartakedah.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1525%3Apermodalan-kedah-berhad-kini-kembali-pulih&catid=36%3Aberita&Itemid=67&lang=ms

Tu yang dikatakan kerja TEBAS ni bukan mudah. Apa lagi kalau dok tebas bagi elok untuk semua orang boleh lalu, boleh nampak. Ni dok kerja biar bagi semak kemudian gali lubang pula. Silap-silap orang lalu jatuh terperosok dalam lubang yang bersemak tu.Tahniah kerajaan Kedah sekarang.

14 Februari, 2012

dulu JE la AGE

Satu ketika dulu, virus NIPAH telah menyerang dibeberapa negeri yang terdapat pusat ternakan babi yang banyak dan dikenali dengan panggilan penyakit JE. Ni mai pula satu jenis penyakit dipanggil
Jangkitan akut gastroenteritis (AGE) yang dikesan di Perak sejak minggu lepas meningkat kepada 251 kes hari ini berbanding 131 kes semalam itu, meningkat sebanyak 120 kes.
Terbaru 180 kes dikesan di Hilir Perak hari ini manakala 71 kes di Batang Padang.
Bilangan kes baru yang dimasukkan ke wad hari ini adalah dua orang di Hilir Perak dengan jumlah enam kes, manakala empat kes di Batang Padang dengan jumlah sembilan kes, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Jumlah pesakit yang di rawat di hospital ialah 15 orang.
Beliau berkata, ini menjadikan jumlah keseluruhan kes yang dicatatkan di Hilir Perak setakat ini adalah 1,990 kes manakala Batang Padang mencatatkan 1,078 kes.
Jumaat lalu, dua bayi masing-masing berusia dua bulan dan 10 bulan meninggal dunia di daerah Hilir Perak dipercayai akibat dijangkiti sejenis virus dikenali "Rotavirus" yang menyebabkan kes AGE.
Sumber

ingat kondo lembu..rupa-rupanya singa..lagi hebat

Pada Oktober lalu, anak singa menjadi tajuk utama media selepas ia didapati berada di beranda salah sebuah rumah di kawasan perumahan mewah di tengah Beirut.

“Leo adalah antara haiwan yang diselamatkan dengan mudah kerana orang yang membelanya sebagai peliharaan memberi kerjasama kepada kami. Dia faham selepas kami terangkan mengapa Leo (anak singa) itu perlu dilepaskan dan hidup dalam habitat semula jadinya serta risiko yang bakal menimpa mereka jika terus membelanya,” kata Mier.

Ketika Leo yang diselamatkan dengan kos sekitar RM15,000 dan kini hidup bebas di kawasan perlindungan haiwan di Cape Town, ada seekor lagi anak singa lebih besar dilihat di pangsapuri lain di bandar berkenaan.

Beberapa minggu lalu, pemiliknya dilihat membawa anak singa berkenaan berjalan di pusat bandar dan meletakkan gambar yang menunjukkan lelaki muda memeluk singa di ruang tamu di laman sosial Facebook.

Dia bagaimanapun enggan menyerahkan haiwan peliharaannya itu untuk dihantar ke pusat perlindungan haiwan. Malah gambar lelaki bersama singa masih terus dipaparkan di Facebook.

Hari ini, kumpulan seperti Animals Lebanon menimbulkan isu mengenai penderaan dan pemerdagangan haiwan yang memaksa Lubnan menandatangani CITES.

Berbekalkan sokongan Kementerian Pertanian dan kerjasama pakar undang-undang seluruh dunia, Animals Lebanon menyerahkan deraf penggubalan undang-undang kepada Parlimen bagi memastikan perlindungan dan kebajikan haiwan November lalu. Dalam deraf itu tercatat peraturan ketat untuk penghantaran dan pengendalian haiwan malah petani dan pemilik zoo perlu mendapatkan permit jika mahu memiliki mana-mana haiwan.

Mier berkata, dia gembira dengan kerjasama yang diberikan Kementerian Pertanian Lubnan, yang mendesak supaya deraf berkenaan diterima dan diluluskan oleh Parlimen.

“Selama bertahun-tahun kami hanya menerima keputusan akhir, sedangkan punca masalah tidak ditangani. Masih banyak haiwan yang hidup dalam keadaan menyedihkan. Di sinilah pentingnya undang-undang,” kata Mier.

Bagi penduduk Lubnan, musim panas adalah musim percutian, tetapi ia adalah masa ‘penderitaan’ untuk haiwan peliharaan.

“Tempoh yang paling buruk adalah antara Jun dan September, apabila pemilik haiwan peliharaan ini bercuti panjang dan meninggalkan anjing, kucing malah monyet di beranda atau di jalan raya.

“Jika kerajaan tidak melakukan sesuatu, keadaan tidak akan berubah. Kami hanyalah sekumpulan kecil yang memperjuangkan isu ini, cuba menghentikan masalah sebelum ia merebak dan bertambah buruk,” sambungnya. - AFP

taksub atau bodoh ?

SEOUL: Seorang paderi dan isterinya ditahan kerana didakwa membiarkan tiga anak mereka kelaparan dan menyebat kanak-kanak yang sakit itu hingga mati dalam cubaan untuk mengusir roh jahat, kata polis, semalam.
Paderi berusia 43 tahun itu dan isterinya ditahan atas kesalahan membunuh selepas saudara pasangan itu menemui mayat kanak-kanak berkenaan yang reput di kediaman mereka bersebelahan dengan gereja di daerah Boseong dekat pantai barat daya negara ini.

Menurut jurucakap Agensi Polis Wilayah Jeonnam, ujian forensik menunjukkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun dan dua kanak-kanak lelaki berusia lapan dan lima tahun

 mengalami lebam teruk di tubuh mereka tanpa sebarang makanan dalam perut.
Pasangan itu memberitahu polis, mereka cuba merawat tiga anak mereka yang mengalami demam panas dan selesema melalui puasa dan berdoa serta menyebat mereka berulang kali untuk “menghalau roh jahat”.

“Kami percaya kanak-kanak itu tidak diberi makan sejak 23 Januari lalu sebelum akhirnya mereka mati pada 1 atau 2 Februari lalu,” kata jurucakap itu. Pasangan itu menyebat setiap anak mereka sebanyak 39 kali dengan tali pinggang atau pemukul lalat dalam lima insiden berasingan, sebagai merujuk kepada petikan dalam kitab Injil.

Polis berkata, mereka merujuk kepada petikan dalam Injil yang berbunyi: “Usah tangguh untuk mendisiplinkan anak; jika kamu menghukum mereka dengan rotan, mereka tidak akan mati. Hukum mereka dengan rotan dan selamatkan mereka daripada kematian.” Anak keempat pasangan itu, bayi berusia setahun diletakkan dalam jagaan polis dan dalam keadaan sihat. - AFP

13 Februari, 2012

Quran terbesar didunia




Saiz  2.28 meters (90 inci) x 1.55 meters (61 inci)
Berat 500 kg (1,100 lb) dan mempunyai 218 mukasurat yang diperbuat daripada kain serta kertas, 
Kulit luar diperbuat daripada 21 keping kulit kambing.
Kos pembuatan bernilai 1/2 juta dollar.

12 Februari, 2012

Tanah tu diTebas atau di Kebas ?



KUALA TERENGGANU, 12 Feb: Orang ramai telah berhimpun bagi membantah tindakan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) merampas tanah Sekolah Rendah Islam Darul Bayan (SRIDB),





 
PAS merasa kesal dengan tindakan kerajaan Umno Terengganu merampas tanah tersebut dari kegunaan awam sebagai sebuah sekolah dan diagih-agihkan kepada individu yang membabitkan lima orang JKKK.




 Ambil tanah hak milik orang lain dijadikannya pula milik orang lain. Rasanya ada konspirasi juga yang melibatkan orang-orang tertentu.



Kalau kes di Kedah,kerajaan negeri umum terang-terangan berkaitan madrasah Salihiah tu..siap dengan ulasan dan jawapan pihak berwajib. Itu pun ada juga puak yang menggelarkan diri mereka pejuang Melayu dan Islam mencabar kerajaan hingga dibawa kes ke mahkamah.
Tapi kes di Terengganu ni berlainan kot. Senyap pula media massa perdana dalam negara kita.Mungkin ini kes KEBAS kot....kalau tidak tentu dah di TEBAS siang malam kat tv.

hutang geli-geli..

Nak jadi apa la kat negara aku ni. Semua pakat mai nak berlubuk kat Malaysia ka.Nak buat macamana dah dok promote Malaysia rumah keduaku. Bangla dah penuh,Indon pun dah makin ramai,dari Afrika pun dah bergenuak. Yang ni pun dah nak berlambak. Sebabnya :


Permintaan yang tinggi untuk khidmat seks mendorong sindiket yang menguruskan kemasukan wanita dari China mengaut keuntungan besar dengan mengenakan bayaran purata RM10,000 seorang untuk membantu mereka menjadi pelacur atau pegawai perhubungan pelanggan (GRO) yang memberi khidmat seks di Malaysia.
Sindiket tersebut mengumpul kekayaan dengan cara mudah memandangkan wanita China adalah kumpulan pelacur yang paling ramai ditahan dalam Ops Noda yang dijalankan oleh pihak polis di seluruh negara sepanjang tahun lalu.
Mengikut statistik Polis Bukit Aman, daripada 11,832 warga asing yang ditahan sepanjang tahun lalu, wanita China membentuk jumlah terbesar sebanyak 5,922 orang. Secara purata 16 orang wanita China ditangkap setiap hari.
Jika kesemua wanita China itu menggunakan khidmat sindiket dan membayar RM10,000 seorang, bermakna hasil kutipan organisasi haram yang menguruskan kemasukan pelacur negara berkenaan ke Malaysia adalah sebanyak RM59.2 juta.

Alahai..dah makin gila seks ke jantan-jantan Malaysia ni.Ooo mungkin pengaruh dari media massa yang ada. Filem-filem yang ditayangkan pun mungkin menjadi penyumbang kearah pelacuran. Dunia tanpa sempadan..HALAL dan HARAM semua dibedal.
Undang-undang ciptaan manusia tidak akan mampu mencegahnya.kalau denda berpuluh ribu RM pun tak kisah le. Charge yang akan dikenakan pun tentu mahal juga..Mahal pun mahal lahh janji sedap konon.
Undang-undang yang ditetapkan oleh Tuhan tiada ke..? Kalau tak jumpa tentang undang-undang tu..kena cari le..Nak cari pun bukan kat lorong-lorong tu...carilah kat tempat yang memberi ilmu untuk dunia dan akhirat.
Malas juga nak cari,tapi tak mau perkara ni berlanjutan..berilah kuasa kepada yang berjanji nak laksanakan undang-undang tu..kan mudah. TEBAS saja semak-semak dunia..jangan jadi pelacur agama.

Syria makin bergolak


Kebangkitan rakyat Syria dihujani oleh peluru dari tentera negara mereka sendiri. Apakah akan berlaku begini kepada negara kita andainya majoriti rakyat menolak Umno(Baru) dan Be End semasa PRU 13 nanti ?. Tidak mustahil..andainya terdapat pemikiran manusia yang menganggap mereka betul dan benar serta hanya mereka yang boleh mentadbir negara ini.Atau mungkin berlaku disebabkan gulungan yang mempunyai kepentingan perut sendiri yang takut kepada bayang-bayang kebobrokan yang dilakukan sendiri selama ini.Atau mungkin terdapat manusia yang menganggap bahawa mereka akan hidup selama-lamanya.
Terdapat beberapa andaian mengapa Syria bergolak hingga terjadinya begini. Ada yang berpendapat bahawa Pemerintah yang ada sekarang mirip kepada pemerintahan Islam dan memberi ruang kepada Ikhwanul Muslimin Syria,lantas para tentera yang berfikiran sekular menggunakan kekuasaan yang ada untuk memadamkan kebangkitan rakyat yang mahu kepada pemerintahan ala Islam.
Terdapat juga andaian yang menyatakan bahawa terdapat para tentera yang menyebelahi rakyat awam supaya dibuat perubahan terhadap pemerintahan negara itu.Maka berlakulah pertembungan diantara kedua-dua pihak ini.
Arab Spring semakin merebak menuntut pemerintahan yang lebih telus dan Islamik.

Mana suara pemimpin negara Islam Contoh ni..? Dok sibuk bercakap bab bantuan RM 500 je ke atau dok kira dengan 1 Malaysia je ke.. One Ummahnya mana ?
Sama-samalah kita berdoa agar negara-negara umat Islam menjadi aman dan damai semula.
Semua pertelingkahan ini adalah hasil dari usaha rakyat untuk TEBAS para pemimpin yang korup,diktator,boros dan sebagainya.

alahai kekasih..hari utkmu sehari je.

dah dekat..Sinonim dengan "Hari Kekasih". Maka berebut-rebut lah manusia yang kafir atau Islam nak sambutnya. Seolah-olah tarikh lain tu tiada untuk berkasih. Tarikh ni juga boleh dipanggil Hari Memadu kasih le bagi setengah manusia. Beginilah jadinya manusia yang lupa akan peringatan Tuhan yang menciptakannya.
Bagi yang bukan Islam,kau orang nak sambut hari tu,kau orang punya pasal le. Tapi aku nak tanya juga...Hari lain tak boleh ke nak tunjuk betapa kasihnya kita kepada yang tersayang...atau berkasih setiap hari tak boleh ke.?

Firman Allah yang bermaksud:
 "Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu Dengan Yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang Yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan Yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuannya (akan keadaan dan amalan kamu)".(Al-Hujarat : 13)

Ingatlah, bahawa Allah Yang Maha Esa tidak memerintahkan kita mencintai manusia sehingga kita lupa kepadaNya. Terdapat manusia yang mencintai manusia secara berlebihan sehinggakan ada yang sanggup melakukan maksiat serta ada yang sanggup meninggalkan Islam atau terjerumus menjadi murtad.

Banyak kisah cinta diantara sesama manusia dihiasi dengan maksiat kepada Allah Taala.Kerana cinta manusia sanggup melakukan zina dengan menggadai mahkota diri(maruah),kerana cinta manusia sanggup menggadai agama(murtad). dan kerana cinta manusia sanggup meninggalkan keluarga,ibu dan bapa yang membelanya hingga dewasa.Inilah angkara dan bahana cinta yang tidak berpaksikan kepada Islam.

11 Februari, 2012

lamanweb CIA pun kena ceroboh

                             
Hacker telah berjaya menyerang laman web Central Intelligence Agency (CIA) pada jumaat lepas. Laman CIA ni telah diganggu oleh hacker "Anonymous" hinggakan tidak dapat di masuki untuk beberapa jam.




 Pihak Anonymous ini juga telah berjaya mencerobohi lamanweb FBI pada bulan lepas. Ia telah menyebabkan pihak keselamatan US ni menjadi kelam kabut.

Lamanweb pihak Amerika yang dikatakan tercanggih pun kena serang,apalagi le kat negara macam kita ni.

Alamat kena lebih berhati-hati le kita. Atau pun nak kisah pe..APCO yang dok jaga kot.

Apa pun, kes begini cuma nak bagitau kat kita je..Kalau kita rasa kita dah hebat,ada lagi orang lebih hebat. Kalau kita rasa kita je yang cerdik, ada lagi orang yang lebih cerdik. Itu le lumrah hidup manusia yang ditetapkan oleh Allah.
 Jadi jangan le nak mendabik dada hanya aku saja yang boleh...macam puak Be End tu yang selalu dok kata "Hanya Be End yang mampu mentadbir negeri atau negara ni". Kalau parti lain memerintah maka negara ni tak jadi macam Be End memerintah... Betoi le gitu sebab lain parti lain le dasarnya. 
Lebih 54 tahun dah dok gini..takkan nak guna kereta lama lagi dengan sistem lama. Manusia yang dipanggil "orang gila" pun nak ubah selera kalau dok makan itu je hari-hari,inikan pula yang cerdik pandai dan waras.

nak melepas diri dah

Hangpa nilai sendiri le tahap pemimpin negara kita ni.
Isu yang timbul hasil dari laporan agensi kerajaan yang melibatkankan juga kerajaan.
 
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta semua pihak supaya tidak membabitkan kerajaan berhubung skandal yang mengaitkan individu tertentu.

Beliau menasihatkan semua pihak tidak membuat andaian bahawa semua skandal yang berlaku melibatkan kerajaan."Tak banyak (pemimpin Barisan Nasional) yang terlibat dalam skandal. Jangan buat andaian.  

"Itu pihak tertentu, individu... jangan semua dibabitkan dengan kerajaan," katanya kepada pemberita selepas Program Pengurusan Pementoran Perkhidmatan Awam dan Majlis Dialog Timbalan Perdana Menteri Bersama Warga Pendidik Perak di sini, hari ini.

Kalau tak boleh dikaitkan dengan kerajaan, nak kait dengan siapa ?.. Duit yang digunakan tu duit kerajaan.. Syarikat yang ditubuhkan itu bukankah syarikat milik kerajaan juga ? Yang bagi duit tu  kerajaan...yang menguruskan syarikat tu laki pemimpin kerajaan. Kalau tak boleh nak kaitkan dengan kerajaan maka LEMBU je la yang kena.

10 Februari, 2012

umno(Baru) dah terbabas pun..


Nazri Abdullah, 10 Feb 2012



(Kesian Umno sudah menyimpang jauh...kata Tan Sri Kadir dalam sidang medianya hari ini)
SERDANG, 10 Feb: Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini membidas tindakan pemimpin Umno yang mahu merujuknya ke Jawatankuasa Disiplin parti itu ekoran beberapa kritikannya.

"Saya tak ada masalah apa, saya pun tak bergantung hidup pada parti, cuma saya kesianlah kerana Umno sudah menyimpang jauh," katanya.

Presiden Umno, Datuk Seri Najib 27 Januari lalu memaklumkan, Tan Sri Kadir akan dirujuk kepada Jawatankuasa Disiplin Umno berikutan beberapa kenyataan yang dibuat oleh beliau.

Tindakan diambil Umno berikutan beberapa siri temubualnya dengan media alternatif khususnya dengan TVPAS (Harakahdaily), MobTV dan Malaysiakini.tv yang menyentuh isu pembelian undi pilihan raya yang sedang berjalan dan kegagalan BN melaksanakan agenda bumiputra yang ditafsir sebagai menghentam parti.

"Pandangan yang saya beri dalam rakaman ini tidak sampaipun 10 peratus dari apa yang kami Pemuda Umno dan yang lain-lain pada tahun 60an dan 70an dahulu pernah berhujah, mengkritik dan memberi pandangan termasuk yang pedih terhadap pimpinan parti.

"Kepada Jawatankuasa Disiplin pula tidaklah perlu bersusah payah untuk menyiasat saya kerana saya akan menghantar kepada mereka rakaman-rakaman ini yang penuh dan tidak diedit," katanya pada sidang media di pejabatnya di Mines Waterfront di sini.

Salinan rakaman temubual itu menurutnya akan dihantar kepada pejabat Umno selewat-lewatnya minggu depan.

Pada temubualnya dengan TVPAS dan Harakahdaily Januari lalu, Abdul Kadir mendedahkan jentera BN sekarang sedang masuk ke kampung-kampung mengedarkan wang tunai yang juga disebutnya sebagai strategi "bom" untuk tujuan membeli undi pada pilihan raya.

Dalam isu agenda bumiputra pula, dalam temubual itu beliau mendakwa kerajaan BN telah gagal meletakkan kedudukan sosio ekonomi bumiputra di tahap sepatutnya sedangkan BN sudah diberi tempoh 50 tahun memerintah.

Ianya termasuk kemudahan pinjaman 30 peratus kepada syarikat kecil bumiputera yang kini sudah dihentikan.

"Kalau benda macam ini pun saya tak boleh bagi pandangan, apa dah jadi dengan Umno. Saya ni orang lama, kaji la dulu apa yang orang kritik.

"Datuk (Sri) Najib pernah buat lawak kata wujud dilema dalam Umno 'jika beri salah, tak beri kalah', maknanya ini (politik wang) sudah jadi tabiat yang diterima dalam Umno," katanya yang juga bekas Menteri Penerangan dan Komunikasi.

Menyifatkan rasuah politik oleh Umno itu sebagai perbuatan hodoh dan ketinggalan zaman, Abdul Kadir juga mendakwa wujud keadaan di mana mereka perlu membayar wang kepada rakan-rakan seperjuangan untuk mendapat tempat dalam parti termasuk jawatan tertinggi.

Selain itu, beliau juga menasihatkan pemimpin Umno agar tidak menuding jari kepada pihak lain berhubung kegagalan perlaksanaan agenda bumiputera.

"Jangan persalahkan orang Cina atau parti-parti politik Cina di atas kegagalan pimpinan kita (Umno) sendiri untuk meletakkan kedudukan sosio-ekonomi bumiputera ditempat yang adil dan sepatutnya," katanya lagi.

Beliau yang kini memegang jawatan Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) juga mendakwa, tindakan Umno ke atasnya itu hanya mengesahkan pandangan rakyat selama ini bahawa Umno sekarang bukan sebuah parti demokratik.

Menurutnya, ia berbeza dengan Umno zaman penubuhannya oleh Datuk Onn Jaafar dahulu yang benar-benar demokratik dan mendengar pandangan semua pihak.

Ditanya jika Umno akan mengambil tindakan terhadapnya, beliau berkata ianya bukan masalah baginya.
 (Berita dari Harakahdaily)
Bukan kesian kat umnooo..tapi kesian kat penyokong umno(Baru)..dah la ditipu tentang nama parti..bab agihan ekonomi pun ditipu..Pemimpin jadi kaya raya..penyokong sendiri pun ramai yang merangkak-rangkak..dok cari sumbangan itu ini..dok tunggu agihan bantuan lepas satu satu.Nak buat apa pun tunggu peruntukan fulus dulu...Nasib...nasib..dulu,kini dan selamanya selagi dok bergayut kat umno(Baru) ni..kalau tak percaya,lihat le sekeliling rumah dan kampung/penempatan sendiri.

Pendirian PAS

  negara haram Israel

Tuan Guru Abdul Hadi Awang, 10 Feb 2012
Bumi Palestin dimuliakan sejarahnya oleh Nabi Ibrahim A.S. Bapa kepada para nabi selepasnya yang diiktiraf oleh semua penganut agama samawi. Nabi Muhammad  S.A.W. dilahirkan daripada zuriatnya yang dihantar ke Makkah, yang dianugerah Allah kepada Ibrahim A.S. kerana jasa perjuangannya yang besar menentang syirik dan zalim oleh kuasa terbesar dunia dizamanya iaitu kerajaan Babylon yang diperintah oleh Raja Namrud.
Bumi Palestin adalah salah satu daripada tiga tanah suci bagi umat Islam, selepas Makkah yang dibuka oleh Ibrahim A.S. dan Madinah tempat Hijrah Rasulullah S.A.W. Palestin dimuliakan  kerana ramainya para Rasul dilahirkan di situ dan berpijak di atasnya  kaki para anbiya’  dan banyak darah para syuhada daripada kalangan Nabi dan ulama, kerana dibunuh oleh bangsa yahudi  dengan zalimnya , menyebabkan mereka dilaknat Allah sehingga hari Qiamat. Allah juga manjadikan kiblat pertama bagi umat Islam dibumi Palestin. Di sini juga tampat berakhirnya  Isra’ dan bermulanya Mikraj Rasulullah S.A.W. ketika dijemput menjadi tetamu Allah. Maka  yang layak memakmurkan Palestin ialah  mereka yang beriman dan budiman.

Agama Islam mewajibkan penganutnya memegang amanah memelihara bumi Palestin dan tidak melarang  penganut Yahudi dan Kristian melakukan ibadat mengikut agama mereka dan mengunjungi tempat suci mereka. Sejarah membuktika hanya pemimpin Islam sahaja dapat menunaikan amanah memakmurkan bumi Palestin dengan memberi hak yang adil kepada semua.

Kejayaan tentera Islam di zaman Khalifah Umar bin Al Khattab R.A. membebaskan Palestin daripada penjajahan Romawi disambut oleh Paderi besarnya dengan meminta Khalifah Umar  datang menyaksikannya. Maka Khalifah Umar datang sehingga mengunjungi geraja besarnya, kemudian dimeteraikan perjanjian yang memberi hak yang adil kepada semua, kerana selama ini penjajah Romawi Byzantin yang beragama Kristian  mazhab Ortodok, tidak melayani mereka yang tidak semazhab dengannya dan kerajaan Yahudi pula menzalimi mereka yang tidak seagama dengannya. Hal yang sama berlaku dalam era kelemahan kerajaan Islam, sehingga tentera salib menakluk Palestin. Keadaan  menjadi baik semula, setelah Sultan Salahuddin Al Ayyubi daripada bangsa Kurdis dapat mengalahkan tentera Salib yang zalim dan membebaskan semula bumi Palastin. Lalu melayani semua pengunjungnya dengan adil.

Di zaman mutakhir, malapetaka menimpa bumi Palestin dengan memuncaknya keganasan, setelah Palestin dirampas dengan ganas oleh penjajah Barat yang menyimpan dendam terhadap Islam dan mengambil kesempatan daripada kelemahan umat  Islam Arab yang memperkecilkan Islam dan membesarkan kebangsaan Arab sehingga melebihi Islam dan mengatasinya. Dalam pembahagian tanah air yang dijajah dikalangan penjajah barat, maka Palastin jatuh ke dalam bahagian penjajahan British. Perjanjian Balfore dimeteraikan diantara pemimpin Zionis Yahudi dangan Menteri Luar British, Lord Balfore bagi menyerahkan bumi Palastin kepada golongan Zionis untuk mendirikan negara kebangsaan Yahudi  dinamakan Israel. Kalangan penganut mazhab Ortodok  Yahudi menentangnya dan memberi amaran bahawa tindakan ini bercanggah dengan ajaran mereka dan boleh menguburkan bangsa Yahudi. Kalangan sekuler yang memisahkan agama yahudi daripada politik melakukan kesalahan besar ini,  semata-mata menegakkan semangat kebangsaan dengan alasan sejarah bohong, bagi negara agung Israel yang pernah dipimpin oleh Nabi Sulaiman A.S. sehingga  menakluk dunia.

Negara bernama Israel sebenarnya tidak wujud dalam peta dunia sejak Allah mencipta bumi. Negara ini diwujudkan secara haram oleh kuasa besar dunia selepas perang dunia kedua, bagi mengotakan perjanjian Balfore  yang melibatkan British yang dibantu oleh zionis Yahudi, sejak  perang dunia pertama lagi. Negara ini hukumnya haram mengikut hukum agama dan undang-undang antarabangsa ciptaan manusia. Ini kerana ia merampas daripada penduduk asalnya dan menghalau sebahagian besar daripada mereka. Negara kuasa besar dunia yang menjajah memejam mata bagi menghilangkan sifat perikemanusiaan mereka untuk melakukan jenayah bersejarah ini demi kepentingan mereka. Bahkan sebahagian pemimpin negara itu dibantu oleh wang dan media golongan zionis untuk berkuasa.

Dalam pertarungan politik dan ekonomi antarabangsa yang didalangi oleh kuasa besar dunia pula, menjadikan negara haram Israel rakan strategik untuk menjaga kepentingan mereka dirantau paling banyak membekalkan sumber tenaga kepada dunia, dan juga bertindak menjadi polis bagi pihak Barat terhadap dunia Islam.

Perkara ini ditambah lagi dengan sikap tidak saksama negara besar  yang menghalalkan negara haram Israel  memiliki  senjata pemusnah yang diharamkan kerana tanpa perikemanusiaan. Israel sudah membinanya sejak tahun enam puluhan lagi dan menghalang dengan apa cara sahaja bagi melindungi jenayah kemanusiaan yang dilakukannya. Walaupun melalui badan antar bangsa yang paling besar dan berpengaruh, sehinggalah menggunakan kuasa veto paling zalim.

Bagi umat Islam sudah menjadi perkara wajib membebaskan Palestin sepenuhnya dan membela saudara mereka yang dizalimi, sehingga menjadi fardu ain kepada penduduk tempatan dan yang berjiran dan wajib mengikut kedudukan masing-masing di tempat yang jauh. Haram menerima kewujudan negara haram. Maka PAS yang berdasarkan Islam menolak penyelesaian wujud dua negara, satu untuk rakyat Palestin dan satu lagi bernama Israel untuk Yahudi Zionis. Bagi kami, hanya satu negara Palestin sahaja bagi penduduknya yang berhak.

Walau pun banyak kalangan negara Arab menerima penyelsaian secara mewujudkan dua negara, ketahuilah bahawa Palestin bukan hak orang Arab sahaja. Palestin adalah hak umat Islam seluruhnya. Kalangan penganut agama Yahudi yang kuat berpegang dengan agama Yahudi menolak wujudnya negara Israel dan menghukumnya dosa besar kerana tindakannya adalah menggali kubur untuk kaum yahudi  sendiri, yang disedari melakukan jenayah dosa besar, membasahi bumi Palastin dengan  darah para anbiya dan ulama yang soleh.

Bagi Penganut Islam, bacalah firman Allah dalam beberapa surah. Diantaranya firman Allah:
وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآَيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ (61 ) البقرة.
61.  Lalu ditimpahkanlah kepada mereka nista dan kehinaan, serta mereka mendapat kemurkaan dari Allah. hal itu (terjadi) karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi yang memang tidak dibenarkan. demikian itu (terjadi) karena mereka selalu berbuat durhaka dan melampaui batas.
Firman Allah:
إنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآَيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ (21) أُولَئِكَ الَّذِينَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآَخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ (22 ) آل عمران .
21.  Sesungguhnya orang-orang yang engkar kepada ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi yang memang tak dibenarkan dan membunuh orang-orang yang menyuruh manusia berbuat adil, maka gembirakanlah mereka, bahawa mereka akan menerima siksa yang pedih.
22.  Mereka itu adalah orang-orang yang lenyap (pahala) amal-amalnya di dunia dan akhirat, dan mereka sekali-kali tidak memperoleh penolong.

Bagi penganut Islam yang mendirikan solat lima waktu yang diwajibkan, memanjatkan doa pada tiap-tiap rakaat sembahyangnya supaya dijauhkan bersifat golongan yang dimurkai Allah, maksudnya saperti golongan Zionis Yahudi tersebut.

Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang,
Presiden PAS

umporno salihiah ?????


Ni sebahagian petikan dari satu blog puak umporno Kedah :

Kita kasihan setelah MUFTI diperalat dalam kes Madrasah salihiah untuk keluarkan fatwa kedua pada 4 Julai 2011 yang jelas bercanggah dengan fatwa pertama yang dikeluarkan pada Jun 2010, kini PAS maju setapak lagi.Sementara MANTAN YDP MAIK Sheikh Uzir yang dipaksa untuk melakukan tipu daya kepada jawatankuasa nazir pemegang amanah MADRASAH SALIHIAH sehingga berlaku proses tukar nama secara tidak sah dan berlakunya penjualan tanah wakaf khas kepada PKNK kemudiannya kepada Sonny Ho meskipun MAIK sedar mereka hanyalah pemegang amanah dan bukan pemilik tanah wakaf madrasah salihiah.
Sudahlah begitu, Sheikh uzir ditekan pula oleh kerajaan PAS untuk paksarela menerima pampasan hasil jualan tanah wakaf khas berkenaan secara tipu kepada sonny Ho. Dan pampasan ini sesen pun waris dan jawatankuasa nazir amanah madrasah salihiah tidak menerima atau pernah melihatnya.
 
Nak kata gena kat puak ni pun tak tau le...WARIS ada hak ke atas tanah wakaf ? MAIK atau jawatankuasa Nazir amanah yang menjadi pemegang HAK tanah wakaf ni ? Macamana ada 2 pemegang amanah ? 
 
Hai entah le. umporno woii..hangpa ingat PAS sama dengan umporno hangpa ke. Lain padang lain belalang le,lain padang lain juga lalangnya.Kalau nak tebas pun bagi la nampak cerdik sikit. Dah berpuluh tahun umporno melingkupkan hak Islam..contoh terbaik bab Madrasah tu sendiri. Dulu dulu dikatakan ramai anak makumumnya..la ni jadi pejabat syarikat Takaful Ikhlas.Dulu ada ramai orang Islam dikawasan tu, lepas tu entah kemana hilangnya penduduk Islam disitu...dek kerana tak boleh nak makmurkan di sewakan le.DUIT SEWA masuk kat sapa ni ?.
La dok sibuk nak pertahankan pula..apa apa-apa ke. Oooo mungkin bila dah diroboh dan diganti dengan yang baru, tiada lagi tempat untuk umporno buat program atau duit sewa tu tak masyuk kat sapa-sapa kot.?
Otak umporno ni boleh nampak setakat bangunan tu je...kalau depa nampak jauh tentu depa dah makmurkan atau majukan kawasan tu untuk kepentingan Islam. tapi depa dah TEBAS habis kawasan tu hingga orang Melayu dan Islam disitu TERPAKSA berpindah kekawasan lain atau jadi setinggan dalam bandar Alor Setar tu. Kalau umnporno bela Islam dan Melayu tentu dah tiada orang Melayu dan Islam didalam bandar Alor Setar jadi pendatang dalam negeri sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...